bra dag

jaaa, idag har det varit en bra dag! gått med ett leende hela dagen (utom på matten). började bra med tennis i stångebro, har aldrig i hela mitt liv spelat tennis, sååå det gick ju sådär. men jag och johanna var iallafall duktigast och som plus i kanten vann jag och othilia mot sofia den sista avgörande matchen. sedan lite plugg där emellan och sedan begav vi oss ut på stan en sväng. blev många julklappar inhandlade så det känns skönt. men det bästa på hela dagen var bussresan hem, brukar alltid hata att åka bussen hem för det tar sån tid!! men idag så höll chafisen några små föredrag i bussen samtidigt som han körde, mycket imponerad att han kan göra två saker samtidigt. men iallafall, han pratade ut om sina känslor/tankar kring det här med bussarna på vinter. han sa någonting sånt här: ja, nu när vi är här vid tinnerbäcken så är vi bara ca 2 min försenade men sen, när jag har åkt runt och kommer tillbaka hit så är jag 10 min efter, jag kan inte förstå detta, kör jag så långsamt? jag tycker inte det, det beror nog på snön. men det är ju kontorsnissarnas sak, de kan ju inte förstå att det går långsammare på vintern och bussarna blir försenade, men ändå gör de ingenting åt saken. kan väl inte vara så svårt, man kan ju göra om tidtabellen på vinter. vore väl bra? ja, men det är inte så mycket vi kan göra nu, jaja, blalbla... mysigt att höra på, sen efter några minuter igen tog han upp mikrofonen och höll ett annat föredrag om östgötapendeln, reskassa och jaa typ allt. lite annorlunda, men alla på bussen blev helt plötsligt glada och snälla mot varandra och börja prata med varandra vilket är väldigt ovanligt eftersom vi i sverige har svårt för att prata med främmande personer. så det var positivt!


uschhh, har inte tid att sitta här nu, plugg på g..

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback