sista november

november avslutades med en skitdag igår, verkligen inte min dag.. först gick det skit på fysikprovet, som vanligt. sen när vi skulle hem stod vi och vänta på bussen i en timme, den första bussen kom inte den andra åkte förbi för den var full. då gav otto och jag upp kylan och satte oss på en buss som gick åt andra hållet, till rese. glada blev vi när det var 14 som kom och så tänkte vi sitta kvar i rese. men neeeeejneeeeej, han skulle självklart till garaget och ställa in bussen som hade en jäääääääätteliten skråma på sidan av bussen. men halllå??? den fungerar fortfarande? vet ni hur många människor som vill hem nu eller, flera som stått i timmar och väntat. ååh, arga klev vi av bussen, gick mot väntsalen, hm SJÄLVKLART var dampdörren stängd p.g.a halka, meeen gud det är ju halka vart man än går........ satt där ett tag och går sedan ut till bussen, mejjar ner alla människor för att jag och otto ska komma med, och TILLSLUT sitter vi på rätt buss efter sisodär TVÅ TIMMAR... usch hatar östgötatrafiken på vintern, som inte fattar att det är FLER folk som åker och att det tar LÄNGRE tid. men då har jag en lösning till er.. anställ mer personal? fler bussar? och det lättaste : gör om busstidtabellen så slipper ni stressa ihjäl er och vi slipper stå i hundra år och vänta och frysa knäna av oss. PUNKT.

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback